Wednesday, 2 May 2012

please don't leave me

In the summer we'd be crazyWe'd fool around all the timeOh how I loved that girlWhen she was mineBut now she'd left meFor another guyAnd it really brought me downFor without that girlI was lost and found
Oh darling please don't hurt me this wayOh darling please don't leave meOh darling please don't hurt me this wayOh darling please don't leave me

Now I get messed upAnd I fool aroundBut there's no fun anymoreThey say times must changeBut I'm not so sureLost lovers of summerAs we go our separate wayRemember memories you oweWon't bring back those special days

Saturday, 28 April 2012

rindu

rindu.
itu kan anugerah.
yang tuhan berikan
kepada semua manusia
agar merindui seseorang yang kita rindui.
sememangnya rindu itu sudah tertanam dihati.
melebihi kerinduan aku terhadap kau.
yang perlukan aku disaat ego meninggi.
namun yang membuatkan kita tidak same seperti dulu.
adalah di atas perbezaan status dan situasi .
maafkan aku.
sebab aku rindu.


dari pencinta yang merindui.


Sunday, 22 April 2012

semua nya SAYA#bab2#

samb...

11#seriously.sy xbaek.xpandai sngt bab2 agama.kadang kala alpa nan suruhan NYA.tapi sy tau,sy boleh berubah.menjadi yg lebih baik dari semalam.sy harap bila kita sama2 dapat baiki diri kita menjadi yang  lebih beak tapi tak akan 100% sempurna.ye la kan..mane ada manusia yg sempurna.sy imam,awk makmum sy.2 yg semua wanita harapkan daripada lelaki  yg bernama suami.

12#seriously,sy perokok.ahh..tak macho pown isap rokok.cume ketagih bila nikotin dah jadi sebahagian dari darah dlm badan nie.sy tau awk x suke.n x pernah nak suke.tapi sy akan cube utk bhenti merokok.step by step.ye la kan..sayangi org tersayang...hehe

13#fact:dulu sy panas baran.tanye adik...bape bayak gigi die dah patah sebab sy...haha..kejam kan..tapi sekarang tak daaa...

14#jangan cabar sy.sebab sy pantang dicabar.ye la kan.baka tok janggut.mane tahu takut.haha.short wire memory loss..

15#yang nie penting gilak...awak2...sy nie ramai kawan ppuan...merangkap fans club sy...sy nan diowng kawan jee...tak lebeh mcm kite...sy tau awak akan jealous...ye la kan...hati ppuan...hati kaca kowt...sy harap awk tak marah tau...tapi kalo awk x suke,sila bgtau awal2,terus terang.n tindakan akan diambil secepat yg mungkin.roger n out.

16#sy suke bela ikan.menda2 yg eksotik cm ular kew.scorpion kew.haha..sbb sy tau awk nie penggeli..haha

17#sy suke teddy.sbb sedap dipeluk bila awk kuar g outstation.bila kite kawen nanty.ye la kan.nak peluk awk x ley.drpd sy peluk bukan2.bek sy curang nan teddy jee...hehe..sweetkan

18#sy suke warna yg terang.kontra.sbb kulit sy putih.bukan sy kate okey.semua kate.haha..so,bila perform nmpk menonjol.n lagi menonjol bila nan awk....haha

19#sy pandai wat keje umah.untung nye awk.bila da kawen,suami boleh tolong2..masak.kemas dapur.kemas umah.iron baju.basuh baju..haha..nanty kite wat keje same2 ae..


20#sy boleh jd driver awak.tapi kan..sy rase awk lg awesome kalo awk bley bwk keta sendiri.senang nak amek anak2 kite balik sekolah nanty.haha.. n lagi satu..sy suke keta yg kecik2..auto..sbb senang nak parking.exercise dlm keta.drive sambil makan minum bersimpuh.bersila.blablabla..haha..so, sy suke keta polo,ford fiesta,honda jazz..n sume genetik yg kecik2.sy nak beli salah satu daripada spesis 2..

























samb....

semua nya SAYA.

assalammualaikum chenta,

sy ber ''blog" hari nie,untuk awk kenal siapa syg awk.
alar..yang awk chenta tu,yang awk rindu, yang awk selalu "miss" hari2 berlalu dll.
semuanye berkaitan dengan sy.
harap awk dapat terima sy seadanya.
baik buruk sy.so,mari kita mulakan dengan bismillah..hehe

1#sy syg pencipta sy.nabi junjungan sy.ibubapa sy.keluarga sy.diri sy,n then baru sy syg awk.dan lagi syg bila awk menjadi yg halal bg sy satu hari nanty.selfish kan sy.hehe.ikut awk la awk nak kate apapun

2#sy gila bola.semua menda yang berkaitan nan bola memang minat sy.dari futsal,kasut,jersey,blalalala.memang sy suke.so,jangan risau pasal hobi sy.sy tak wat yang bukan2 pown.sy bersukan je pun.n jgn sesekali x suke or larang sy tentang  minat sy.sebab ia boley wat gado besar.haha

3#sy suke makan makanan yg simple.means masakan kg pown da ckup.sebab tu sy syg ummi sy.die pandai masak n then tau ape yg anak2 die suke melantak.air tgn ummi  memang takley nak challange la kan.hehe.sy harap,awk pandai masak cam ummi.alarr...belajar la slow2.kayuh pelan2.ummi dlu pown x pandai masak mane punnn...lastly jd master chef jugak.

4#sy seorang yg boros bila sy nak kan something.means,bila sy nak;sy mesti dapat.sy tau awak tak suke perangai sy.tapi kan,sy nak awk tau,itu kepuasan sy.bila sy dpt,sy gembira.haha

5#sy tak suke drive malam.sebab sy rabun malam.sy pakai spek dlu.akan tetapi.disebabkan
ke "MACHO"an tahap gaban 2,sy x mau pakai dahhh.bila hujan pown sy x suke .sbb jalan licin.bahaya.young and dangerous plak nanty.

6#sy suke coklat.kek coklat.ais krim coklat,semua yg berkaitan nan coklat.

7#sy penyabar.sy suke tgk.perhati.n nasihat cara elok.tapi sy na awak tau.kesabaran seseorang.ada batasnya.

8#sy tak suke org desak sy.cube la try.kalo nak tgk sy jadi singa.

9#sy gilak perfume.sbb sy nak sentiasa wangi bersama awak.hehe

10#sy suke senyum.sbb senyuman 2 kan boleh menggoda.ahaii..kalo sy masam means sy ada masalah or sedang merajuk nan awak.2 je.tapi kejap je 2.sy cepat cool down.sy bukan pendendam orgnya.


samb......

Wednesday, 18 April 2012

aku semut kecil.engkau?

hidup hari nie memang palat.
tapi esok maseh ada.
begitu juga hari seterusnya.

aku pernah rasa.
rasa gembira.
kecewa.
sedih.
dan paling banyak sekali putus asa.

aku tak salah kan sesiapa dalam hal nie.
aku juga tak salahkan TUHAN yang tujukan rasa itu pada aku.
sebab aku tahu nak kendalikan semua nie.
semua tu ujian,cubaan.
maksudnya takdir hidup aku.

lepas setiap perkara yang berlaku.
aku senyum.
aku sedar.
aku bangun.
cari diri aku.
siapa aku.

akhirnya konklusi yang dicari.
sudah dapat di kenal pasti.
aku hamba allah yang kerdil.
masih mencari pencipta hakiki.
agar suatu hari.
menjadi insan rabbani.
bukan group nasyeed rabbani okeyh.

p/s:aku semut kecil.

Thursday, 12 April 2012

soal hati.

bila di tanya soal hati.
lelaki tak berguna itu sedang menjaga hati awak.
harap awak tak patah hati.
selesa berkawan dari menjadi kekasih hati.


p/s:untuk kebaikan bersama.






dari saya,
lelaki tak berguna.
tiada kebaikan yang perlu dipandang,
hanya keburukan yang mereka katakan.

Wednesday, 11 April 2012

surat untuk awak#2#

marah.
ehh.mane ada marah.
tak pernah pown marah kat awak.
terasa nak marah pown takdak.
bernafsu untuk marah pown takdak.
sebab saya bukan seorang pemarah.

tapi kan.dulu kita kan.
 panas baran je laaa.
tapi tu cerita dulu.
saya dah berubah.
cube menjadi seorang yang penyabar.
lebih mudah tersenyum.
menjadi pemerhati yang baek.
bersabar bila hadapi cubaan.dugaan.rintangan.

nak tau tak sebab apa??
sebab saya percaya.
semua orang boleh berubah.
dari jahat.bertukar menjadi baek.
dari baek.bertukar menjadi jahat.
alaa..macam action kamen laa.
bak kata sin chan.

awak. 
jangan risau tau.
saya tak pernah marah awak.
saya hanya tegas dengan orang.
bila saya ada dalam padang atau court futsal je.

saya harap.
awak pandai jaga diri.
bila saya takdak.
sy mintak maaf.
silap saya.salah saya.
dan saya harap.
cube awak cari jawapan.
kenapa saya senyum??

tulisan nie.
khas untuk penagih blog saya yang tegar.
sekian.terima kaseh cinta kura-kura.

marah kew nie?x kannn..senyum je

Friday, 6 April 2012

surat untuk awak#1#

untuk awak.
yang bakal melengkapi rusuk kiri ini.
saya minta maaf.
sebab tak mampu menjadi lelaki yang terbaik untuk awak.
sebab saya sedar.
diri saya sebelum mereka yang lain menilai kita.
ya,itu lah kelebihan cermin untuk kegunaan manusia.
cermin diri namanya.

awak.
saya tahu saya tak mampu menjadi imam.
kepada awak dan anak-anak kita.
tapi sekurang-kurangnya saya akan mencuba.
sedaya upaya untuk menjadi imam akan solat yang sempurna.
walaupun sedar diri ini tidak hebat dalam bab agama.
tapi saya berjanji untuk perbetulkan semua.
khilaf seorang manusia.

untuk  bakal makmum saya,
tahu tak awak.
imam yang menjadi ketua.
dalam ibadah kita juga ada melakukan kesilapan.
lupa dalam bacaan.
lupa dalam setiap pergerakan.
lupa tata tertib perjalanan.
dan sebagainya.
niat bukan mencari salah manusia.
tapi ingin kata kan kebenaran.
bahawa mereka juga manusia.
sama seperti saya.
lupa penyakit manusia.


untuk awak 
yang bakal saya nikahi.
bakal menjadi isteri kepada lelaki ini.
tahu tak awak.
di sebalik kejayaan lelaki.
di sisi nya ada seorang isteri.
yang menjadi nadi.
degup tak mati.
berisipadu kuat yang pasti.


untuk awak.
yang bernama isteri.
diharap saya dapat membimbing awak.
ke jalan yang di redhai NYA.
begitu juga  harapan saya.
pimpin lah saya bila saya leka.alpa.
sebab saya juga manusia.
yang mudah lupa.
dan tidak pernah sempurna. 


sekian.nota untuk hari ini.







Wednesday, 22 February 2012

bangun orang timur.

mari aku bawa.
bawa kau pergi.
pacu laju-laju.
lari dari realiti.
mari aku bantu.
sedarkan kau dari mimpi.
tentang kehidupan ini.
tentang diri ini.

sebelum peta dunia .
aku tebar.
aku buka.
untuk diconteng.
dengan nawaitu mengajar kau tentang kisah ini.
pastikan ada pena dengan nota disisi mu.
untuk kau catitkan.
setiap masalah yang dihadapi.
untuk diselesaikan itu mesti.

kau perlu peduli.
kau perlu ambil tahu.
hidup kena tempuh.
untuk apa saja.
tak kira di mana kembara bermula.
kita akan tempuh sama-sama.
ya.kata roh pada jasad kita.

sungguh.
aku lihat.
layu dalam melayu..
kewujudan tak pernah dirasa.
rela mengikut dari menjadi peneraju.
bukan nak kata takde otak.
cuma tak berfikir di dalam kotak.
ya.aku lihat layu dalam melayu.
sungguh aku sayu.

ayuh.
bangunlah semua.
bangkitlah semula hidup kembali.
sebelum cahaya tak menerangi.
perjuangkan hak kita.
yang belum selesai.
melayu aku jangan layu.















p/s:aku bukan rasis.

Sunday, 22 January 2012

masa berlari.

tup tap.
nada jam berbunyi.
0330 pagi.
aku maseh x dapat tido lagi.
bulan nie rasa damn sekali.
keje.
study case.
research.
sumpah.
macam tau mau jadi MA lagi.
tapi realiti bukan fantasi.
takdak langsung perkara yang mudah di muka bumi ini.
kte kene belajar.
berusaha.
berdikari.
untuk menjadi seseorang.
tu yang kau kena lalui setiap hari,
dalam perjalanan hidup ini.
mata panda.
penat menanti.
setiap hari.
tapi maseh cuba gagah kan diri.
untuk menjadi lelaki.
yang acap kali cuba lagi.
yeah.
biar hari semalam macam palat.
tapi hari esok maseh ada.
untuk lelaki ini.

felda sendayan

p/s:lama tak update blog.masa lari kan diri dari aku.

Sunday, 1 January 2012

gagal dengan jayanya.

kegagalan tak pernah salah.
tiba atau hadir dalam diri kita.hidup kita.
benar sekali.itu yang aku rasa kan tika ini.
dan akan merasainya dalam setiap perjalanan hidup aku.
ya.masanya sangat banyak.untuk merasai nikmat yang dibenci oleh segelintir insani.
tempohnya.sepanjang hidup kita.setiap hari kita.setiap jam kita.setiap saat kita.dan setiap detik kita.
tapi tahu tak kau?
kegagalan boleh menjadi tunas kepada kejayaan.
puncanya pabila kau belajar dari kegagalan.
menjadikan kau lebih matang.
dalam setiap pemikiran.perbuatan.dan keputusan.
tanpa kegagalan.
kau tak akan merasai nikmat.
nikmat kehidupan sebagai seorang MUSLIM.
dan selalulah kau berdoa.
kepada TUHAN yang akan memakbulkan setiap rezeki yang kau kepinginkan.
dan bertawakal kepada pencipta semua manusia.
agar semua yang kau inginkan berjalan dengan lancar.
diredhai harapnya.
diberkati hajatnya.
dalam setiap amalan yang kau usahakan.
benar daripada sebuah kegagalan.terciptalah sesuatu kejayaan.
tahniah diri.
kau akan gagal dengan jayanya.

ada apa dengan 2012?

aku tau.
korang semua mesti da prepare azam untuk tahun baru kan.
tapi bagi aku.
takde azam pown hendak aku tonjolkan untuk 2012 nie.
sebab aku sedar.
azam-azam aku yang lepas pun dah basi.
semua tak pernah menjadi.
tapi aku ada harapan.
sangat berharap.
dengan harapan itu.
iaitu 'AKU  ADALAH AKU YANG 'LEBIH' DARI TAHUN-TAHUN YANG LEPAS.'
ya.kuasa kan dua kata-kata itu.
kuasa kan tiga untuk kata-kata itu.
dan gandakan angka itu.
maka,insyaallah.2012 akan jadi milik kamu.
dengan jaya nya.
benar.kamu lahir.dipilih.untuk mencorakkan dunia kamu.hari-hari kamu.dengan hebat.
sambil diredhai dan diberkati Illahi.
ya.dengan izin TUHAN.
selamat tahun baru.2012.