Friday, 23 December 2011

jaga diri

catatan untuk pagi esok.
aku terjaga.
aku buka mata.
persiapkan diri semua.
untuk bergerak dari satu destinasi.
ke destinasi yang lain.
ya.semua sudah siap.
gagah kan diri.
melangkah sekaki-sekaki.
dah tiba masanya.
masa untuk pergi.
bukan pergi untuk menjadi lupa.
tapi pergi untuk bergembira bersama keluarga.
sebelum keluar dari syurga.
dicapai phone nokia.
bukan untuk berkomunikasi.
tetapi sekadar ingin meluahkan rasa hati.
pada kekasih hati.
di taip mesej berpenakan skrin sentuh.
dengan rasa berat hati.
ucapan yang dipaparkan.
"TAKE CARE"
"saya akan ingat awak.dan pesan awak."
di hantar kepada mereka.
semua.
yang berada di hati penulis.




















p/s:jaga diri.

Monday, 19 December 2011

dari dia untuk saya

dalam hidup ni ada macam-macam masalah.
sama ada telah terjadi.
sedang terjadi.
akan terjadi.
dan paling ditakuti bila ia makin menjadi-jadi.
dan bila kita jadi pemerhati.
kita kena berhati-hati.
takut jadi mangsa manusia tak berhati.
dan adakalanya kita perlu lebih berhati.
kalau kita risau diri kita akan disakiti.
maka lakukan persiapan diri.
untuk melalui semua ini.
ujian diri dalam kehidupan pasti.
ya. mungkin disitu ada ketabahan diri.
dan situ juga terbit kecekalan hati.
dan disitu juga kau akan hebat berdiri.
sebagai manusia yang tabah menghadapi.
saat-saat kau diuji.
oleh pencipta hakiki
saya berdoa.
saya dikurniakan AKAL yang bijak tuk mengatasi setiap masalah yang mendatang.
seperti DIA.


P/S:dari saya untuk awak.

Thursday, 15 December 2011

hantu oOo hantu.

hantu oOo hantu.
dimana engkau hantu.
yang aku tau.
dimana-mana mesti ada hantu.
itu kata kepercayaan manusia.
sama ada kenyataan ataupun palsu.

hantu oOo hantu.
haa...akhirnya kita ketemu.
bukan ku nak luah kan rasa rindu.
tapi hanya ingin mengenali dirimu.
oh hantu.

hantu oOo hantu.
kau tidak menakutkan aku.
malah sangat baek padaku.
tapi satu peringatan hantu.
jangan terpedaya denganku.
itu kata-kata hantu.

hantu oOo hantu.
aku mula berasa.
aku jatuh cinta padamu.
oh damn!keluar dari mulotku.
ada ke patut manusia seperti aku.
bercinta dengan hantu.
haha.kelakar sungguh aku.
itu kata aku pada hatiku.

hantu oOo hantu.
kau sangat sempurna bagiku.
dari segi rohanimu.jasmanimu.jasadmu.serta rohmu.
ya.engkau lah hantu yang sangat berhantu.
dah nama pun encik hantu.

hantu oOo hantu.
sungguh aku tergoda degan perilakumu.
darjatmu sangat mulia pada pandanganku.
tapi tanpa aku sedar.
aku sudah jatuh hati dengan hantu.

hantu oOo hantu.
aku tak rasa engkau berhantu.
tapi aku rasa diri aku.
yang dirasuk hantu.
semakin kau jauh,semakin itu kau hampir padaku.
ya.setiap sudut hidupku.
aku mula merindui dirimu.
tapi logika aku mencintai hantu itu.

hantu oOo hantu.
bila aku cari jumpa banyak sangat hantu.
yang melacur diri untuk menghantui gadis seperti aku.
bila aku cermin diri aku.
aku rasa akulah hantu.
yang menghantui diri lelaki itu.

p/s:cuba selam.skuba dan dalami cerita penulis.sekian.dari manusia yang dirasuk hantu.

Tuesday, 13 December 2011

somebody's ME.


You, do you remember me?
Like I remember you?
Do you spend your life
Going back in your mind to that time?
Because I, I walk the streets alone
I hate being on my own
And everyone can see that I really fell
And I'm going through hell
Thinking about you with somebody else

[CHORUS]
Somebody wants you
Somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breath without you, it's lonely
Somebody hopes that one day you will see
That Somebody's Me [2x]

How, How could we go wrong
It was so good and now it's gone
And I pray at night that our paths soon will cross
And what we had isn't lost
Cause you're always right here in my thoughts

[Chorus]
Somebody wants you
Somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breath without you, it's lonely
Somebody hopes that one day you will see
That Somebody's Me [2x]

You'll always be in my life
Even if I'm not in your life
Because you're in my memory
You, will you remember me
And before you set me free
Oh listen please

[Chorus]
Somebody wants you
Somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breath without you, it's lonely
Somebody hopes that one day you will see
That Somebody's Me [5x]
enrique iglesias

p/s:lagu nie buat aku tenang.


Monday, 12 December 2011

pergi AYU pergi.

pergi AYU pergi.
jangan sesekali lagi.
mainkan perasaan hati lelaki ini.
nyah kau dari hati lelaki ini.
sebelum timbul perasaan benci.

pergi AYU pergi.
puas kah hati kau kali ini.
menyakiti hati lelaki ini.
yang pernah menyanyangi kau sepenuh hati.
terima kaseh aku ucapkan atas perbuatan mu ini.

pergi AYU pergi,
sebelum timbul nafsu ammarah ini.
dengan penuh rasa benci.
menular dalam diri lelaki ini.
membenci setiap perbuatan wanita yang pernah dikasihi.

pergi AYU pergi.
jangan berlegar di dalam hati.
jangan bermain tari dalam minda lelaki ini.
kerna dia tidak sesekali.
ingin hatinya disakiti lagi.

pergi AYU pergi.
aku insan yang kau anggap tuli.
cuba menghargai.
tetapi tidak pernah sesekali.
kau hargai apa yang lelaki ini beri.
iaitu kaseh sayang sejati.

pergi AYU pergi.
cantik rupa mu berseri-seri.
tapi satu yang kau tidak memiliki.
hati yang ikhlas untuk mencintai lelaki.
benar sekali.
untuk lelaki ini.

pergi AYU pergi.
jangan sesekali kau kembali.
jangan dimakan sumpah lelaki ini.
yang merasakan dirinya teraninaya atas perbuatan mu ini.
kesian sungguh lelaki ini.
begitu kejam kau menzalimi.

pergi AYU pergi.
kau bukan lagi.
menjadi hak lelaki ini.
kerna sedar setiap muhasabah diri.
kau hak ILLAHI.
yang dicipta untuk melengkapkan rusuk kiri ini.

pergi AYU pergi.
lelaki ini lepaskan kau pergi.
dengan kerelaan hati.
agar kau akan mengerti.
pada suatu kala hari nanti,
betapa pentingnya lelaki ini.
yang tidak pernah kau hargai.
sepanjang dia berada disisi mu setiap kali.

pergi AYU pergi.
dengan langkahmu tersendiri.
semoga pandai jaga diri.
jaga-jaga dengan harimu nanti.
nikmati hidup yang mampu membinasakan diri sendiri.
serius kata-kata lelaki ini.
kau tidak lagi membawa sebarang erti.
bagi lelaki ini.
lelaki yang pernah menyanjungimu saban hari.

selamat hari jadi anna!!

FATIN FARAHANA.
cantik nama diberi.
secantik empunya diri.
sama seperti kekasih yang pernah bersarang dihati.
untung lelaki yang akan memiliki gadis ini.
kerna keperibadian diri.

ANNA.
nama timangan aku beri.
selasa memanggil dirinya sebegini.
terima kaseh menemani ku malam ini.
mendengar kata hati lelaki ini.

aku mengharap gadis ini.
membaca nota yang aku tulis rapi.
bukan untuk memuji.
apatah lagi memuja sekalian kali.
tetapi untuk menghargai gadis yang bernama ANNA ini.

berkenalan melalui cbd.
sangat singkat masa diberi.
untuk mengenal hati budi gadis ini.
tetapi kerap berhubung acap kali.
itu lah pertama kali.
aku mengenal gadis bernama ANNA ini.

kepada ANNA yang sentiasa dihati.
nota ini dibuat sendiri.
tanpa copycat dari mana-mana insani.
tanda untuk menghargai.
kewujudan gadis ini.
dan belum terlambat lagi.
untuk aku mengucapkan selamat hari jadi.

fatin farahana
p/s:selamat hari jadi.semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.

lelaki yang aku kenali.

serius kata ini.
bagi lelaki yang AKU kenali.
dia sangat semulajadi.
memiliki hati berkendongkan sanubari.
ya.dia lelaki yang sedang AKU kenali.

gerak walau hitam.
tapi hujan dihati sedang mendahului.
marah menyelubungi diri.
setan mempersetankan lelaki ini.
ya.benar sekali.
itu lelaki yang AKU kenali.

wahai wanita pelengkap rusuk kiri.
bagi setiap lelaki.
ciptaan ALLAHU RABBI.
sedarkah kau akan permainan ini.
permainan hati.
bermain dengan manusia yang mempunyai hati.
tanpa kau sedari.
hati manusia itu sedih dengan tangisan yang sunyi.
ya.lelaki yang AKU kenali sedang menyendiri.

wahai kekasih hati.
die menganggap mu pujaan hati.
tapi kau menipu dalam gerak geri.
kau menjadi pembohong situasi.
hancur hati lelaki yang AKU kenali.
sedih mengenang nasib diri.
menjadi boneka permainan hati.

wahai empunya diri.
harap bersabar tabahkan hati.
walau lelaki itu sedang bersedih seorang diri.
tanpa mereka sedari.
lelaki itu pergi.
membawa diri.
jauh dari manusia yang tidak mengenang budi.

wahai jasad ini.
ternyata kau lagi suci.
dari apa yang ku jangka akan terjadi.
maaf dari hati.
mereka semua tidak mengerti.
akan lelaki yang AKU telah kenali.

bila tiba masa untuk pergi.
tanpa aku sedari.
aku toleh.
lelaki yang AKU kenali.
rupanya DIRI aku sendiri.
sekian coretan hati ini.
dari LELAKI yang AKU kenali.

Sunday, 11 December 2011

MONYET BERSENI.

monyet ada seni.
pergi pasar seni.
cari seni untuk berseni.
utk monyet yang sentiasa dihati.

mane seni untuk monyet disini?
monyet disana menanti.
buah tangan yang bakal diberi.
dari monyet yang berseni.

untuk yangBUDIMAN.
monyet beri.
untuk menghargai.
dan dihargai.
nilai sesebuah seni.

seni yang ikhlas dari diri ini.
TULISAN DARI HATI.
BERLANDASKAN AKAL DIBERI.
OLEH PENCIPTA HAKIKI.
BERPENAKAN JEJARI INI.

jawap monyet disana.
monyet bagi apa sahaja yang diterima.
monyet disini hargai.
asalkan datang dari monyet yang disayangi.

monyet itu sangat sexy.
and sexy and i know it.
muzik mula bergerak sendiri.
rentak tari mula menari.
monyet suke lagu tadi.
sedang menari berirama lagi.

tapi sayang.
monyet itu berzapin sebagai penutup hari.
tapi monyet tak nak menari
lagi.
sebab monyet tu sedih.
nak tinggalkan kekasih hati
pada suatu hari nanti.

jangan risau monyet disini.
monyet disana jangan susah hati.
monyet disini pandai menjaga diri.
diharap monyet disana sama seperti disini.
sama-sama monyet itu senyum setiap hari.


p/s:tulisan dari MONYET BERSENI.

awak yang BUDIMAN.

untuk awak yang BUDIMAN.
nota ini saya tujukan.
untuk kau yang merasa diri penuh dengan sesalan.
dikejar,berlari dan dihantui kesah silam.


untuk awak yang BUDIMAN.
sesalan itu tidak pernah salah.
tapi diri manusia yang salah timbulkan penyesalan.
tapi manusia yang bergelar teman berharap kau faham.
agar kau tidak sesekali lemah dengan dugaan.


untuk awak yang BUDIMAN.
tidak kah kau mengerti.
menghukum itu kerja TUHAN.
kau tahu.dia berjasad.dia memiliki semua.
seperti manusia biasa.tidak banyak perbedaan.
tapi dia bukan TUHAN untuk menghukum manusia yg tercari-cari dimana khilafnya.


untuk awak yang BUDIMAN.
persetankan diri KAU untuk kebaikan.
penyesalan itu membawa kita kepada pengalaman.
agar hidup kau sentiasa aman.


P/S:untuk seorang TEMAN.awak yang BUDIMAN.




PENCINTA untuk PENCIPTA

aku x akan mampu mencintai mu selagi aku x mengenal dan mencintai diri aku.
sebab di situ permulaan kasih seorang PENCINTA terhadap PENCIPTA.

Friday, 9 December 2011

cermin diri

babak paling indah.
yang menjadi kesukaan AKU.
bila KAU sedang  bersiap-siap.utk majlis keramaian.
dengan busana yang indah,menjadi pilihan jejaka idaman KAU ini.
KAU sarungkan.keatas tubuh badan mu.ya,sesuai dengan dirimu.
pandai KAU memilih.tepat mengenai citarasa AKU.
haruman DIOR sport homeade di sembur pada badanmu.harum.sungguh harum haruman itu.
KAU menoleh.kiri kanan.memusing.depan belakang
ternyata cantik.agar KAU kelihatan.dihadapan cermin itu.
tapi KAU terlajur.tidak sedar.yang kita sudah terlewat untuk menghadiri majlis itu.
damn!lama benar KAU bersiap.marah aku tapi hanya dalam hati.
sebatang cigar pown mampu AKU habiskan semata-mata untuk menunggu KAU.
sedang AKU menunggu.asyik melihat ragam KAU.tiba-tiba KAU bersuara.
"sayang,cantik tak I"....
lantas AKU menjawab.dengan spontan,
"cantik cermin itu,cantik la diri awk".
ya.simple jawapan itu.bila KAU hayati memang mendalam maknanya.
kau tersenyum.bererti puas.dgn jawapan itu....


p/s:1)harap peribadi dan ahlaknya cantik.dan begitu luar dalam nya.
     2)marah macam mane pun tetap sayang.sekian.


Thursday, 8 December 2011

kau sahabat,kau kekasih.

Tentang Kekasih dan sahabat :

BF : Syg , moto I rosak kt tepi jalan ni .
GF : Yeke ? Then how ? U jage diri elok2 k , ade pape kol tau .

Tentang Sahabat:

BF : Bro , moto aku wat hal plak dah .
BFF : Asal bro ? Ko katne ? Aku gi sane skang .

Nampak x lagi ? So , sebaik manapun kekasih korang , jangan la korang sisihkan sahabat korang bila dah ada kekasih.

manusia alpa.

manusia.
kau tidak pernah lali.
dgn dunia ini.
yang sering memupuk celaka pasti.
mengabdikan diri seperti yahudi.
bergembira sana sini.
tanpa mengenal erti kehidupan yang hakiki.
bersama teman yang menghasut diri.
meneguk minuman yang melupakan diri.
berbahagia dgn kaki judi.
mencari nikmat sementara menggunakan picagari.
semua perkara yang merosakkan diri habes kau nikmati.
tanpa kau sedari.hari tua mu kian menghampiri.
malaikat maut sedang berlari-lari.
untuk menarik roh yang berjasadkan sanubari.
untuk mengajar kau akan erti.
yang mati itu pasti.

Tuesday, 6 December 2011

fakta:persamaan aku dengan faizal tahir.

pada 7/12/2011.
aku g swiming.kat putrajaya.ngan kawan2 aku.
memang la best.tempat die pown da mcm kompleks renang bukit jalil.
ramai pengunjung kat situ.yg datang utk berenang.x kan la dtg utk berzapin pulak kan.
yeah.nak diceritakan bukan sebab aku terjumpe FAIZAL TAHIR ke hapaa kew..
berenang sekali kew.owh.dem!!tidak sama sekali.dgn x memakai baju.hanya bertight.
aku just nak beritahu AKU X PANDAI BERENANG.
 FAIZAL TAHIR POWN X PANDAI BERENANG  juga kan.
sama x aku dgn die.samakan.hehe
p/s:1)aku JEALOUS GILER dgn orang yang pandai berenang.
     2)aku NAK masuk kelas berenang cuti sebulan nie!!
     3)hehe..nak jadi HERO,kenalah pandai berenang.baru cukup kelayakan.

faizal tahir lemas
still macho walaupun akan lemas!
 

namaku.PENIPU TAK BERAKAL.

kadang-kadang.
 kau lagi BODOH dari orang yg kau anggap BODOH itu.
so,please la.
jangan perbodohkan diri sendiri lagi.  
kau dah besar.
boleh pikir sedalam mane yang mungkin.
mane yang baek.mane yang buruk.
mane yang hak.mane yang batil.
ape perasaan kau kalau kebahagiaan kau dirampas oleh orang lain.
mesti kau termenung.menangis mengikut rentak irama dan lagu.
hey!!aku bukan budak kechik lagi la.aku dah besar.
dan kau sedang menipu manusia yang boleh berfikir bertunjangkan AKAL yg dimilikinya.
hebat benar kau si PENIPU.yang bernama PENIPU TAK BERAKAL.
p/s:nota utk PENIPU yg berjaya MENIPU.tahniah!!

simple word,but meaningful.

"So little time
Try to understand that I'm
Trying to make a move just to stay in the game
I try to stay awake and remember my name
But everybody's changing
And I don't feel the same...."
 
          -Keane, Everbody's Changing-

Monday, 5 December 2011

cuba lagi!

ya,sebatang cigar.
sebagai penutup malam ini.
mungkin mencari ilham.
mungkin mencari ketenangan.
mungkin melepaskan gian.
mungkin mencari penyakit.
itu realiti bagi sebatang cigar.
aku sedar.
tp aku x mampu atasi segalanya sehingga hari ini.
aku x kuat.tp aku ada keinginan utk mencuba.
tidak salah utk aku cuba lagi.
sbb aku tau,aku akan jadi
LELAKI yg CUBA lagi.

the script-the man who can't be moved

Going Back to the corner where I first saw you
Gonna camp in my sleeping bag I'm not gonna move
Got some words on cardboard, got your picture in my hand
Saying, "If you see this girl can you tell her where I am? "

Some try to hand me money, they don't understand
I'm not broke I'm just a broken hearted man
I know it makes no sense but what else can I do
How can I move on when I'm still in love with you

'Cause if one day you wake up and find that you're missing me
And your heart starts to wonder where on this earth I could be
Thinkin maybe you'll come back here to the place that we'd meet
And you'll see me waiting for you on the corner of the street
So I'm not moving, I'm not moving

Policeman says, "Son you can't stay here"
I said, "There's someone I'm waiting for if it's a day, a month, a year"
Gotta stand my ground even if it rains or snows
If she changes her mind this is the first place she will go

[Chorus:]
'Cause If one day you wake up and find that you're missing me
And your heart starts to wonder where on this earth I could be
Thinking maybe you'll come back here to the place that we'd meet
And you'll see me waiting for you on our corner of the street
So I'm not moving, I'm not moving,
I'm not moving, I'm not moving

People talk about the guy that's waiting on a girl
There are no holes in his shoes but a big hole in his world

Maybe I'll get famous as the man who can't be moved
Maybe you won't mean to but you'll see me on the news
And you'll come running to the corner
'Cause you'll know it's just for you
I'm the man who can't be moved

[Chorus 2x]

Going back to the corner where I first saw you
Gonna camp in my sleeping bag, I'm not gonna move

aku dgn gadis COLOMBIA .

hmm..
selamat pagi cinta.
ucap aku kepada nya.tanda kaseh aku pada nya.
sambil cium dahinya yg licin itu.
dia sungguh cantik.cantik berseri-seri.
die berdiri dihadapan aku.dgn busana indah yg memenuhi citarasaku.
owh!wangi benar haruman ESCADA yg menjadi kesukaan ku melekat ditubuh mu.
lantas kau mendekati aku.menggoda aku,dan semakin hampir dengan tubuh badan ku.
okey.aku dah start kaku.aku malu.

lantas kau menghulurkan tangan.menyambut tangan ku dan membawa aku ke duniamu.
ya.dunia yg bernamakan ber"MIMPI".



p/s:aku sedang bermimpi tentang gadis COLOMBIA itu.

Sunday, 4 December 2011

selamat malam dunia

impian saya ingin tidur.lelapkan mata.
jgn diganggu.jgn ditegur.
sebab sekali datang.sekali pergi.x akan impian itu hadir kembali.
p/s:selamat malam dunia.

rasa SENYUM tetap MANIS.

senyuman.
tidak susah.
manis dipandang.
menyenangkan persekitaran.
walaupun tercalit kepahitan diantara ruang-ruang senyuman.
yang cuba mereka sembunyikan.


p/s:nilai ketabahan manusia juga terletak pada senyuman.=)

angan dalam sedar.

Tenang bila suaramu ditelingaku.
xkira di telinga kiri atau kananku.
asalkan ia menuju ke gegendang telinga.
walaupun terdapat halangan tahi2 telinga.
kau cuba sampaikan "indah hari demi hari dgn adanya kamu disampingku."
dan aku menjawab dengan selambe.
"kau pelangi hidup ku.dan terus mewarnai hari2 ku."
ya.aku sedang menikmat hari2 gembira.
p/s:angan dalam sedar.love u.

senyum =)

Kepuasan yg dicari.senyuman yg terukir.gembira hati ini.
p/s:senyum kambeng

aku,kamu dan muzik.

sy asyik dgn awk sbb awk da mcm muzik yg indah melodinya utk sy dengar.hayati.

perjalanan seorang PECINTA.

perjalanan masih panjang.jauh.x terkira kilometernya.x terkira marhalahnya.cume kita x tau rahsia kehidupan kita.umur kita.jangka hayat kita.sbb 2 sudah tertulis sejak azali.rahsia TUHAN.

love u like a love song.

bakal gadis berkata:abg,nanty A nak kawen nan abg.
Sy Hasiff:bila??
bakal gadis :bila A belajar (darjah) 1.#xpandaisebutdarjah#
p/s:aku tersenyum.die buat aku syg die.kepada si A "i love u like a love song " .lagu yg kau nyanyikan utk abg sebelum kau tido.

nota dari SAYA.

hari ini.kita tersenyum.gembira.
tp akan datang.kemungkinan,sy x kan ada.
sbb sy akan hilang.perlahan2.
mula2 dari otak awk.dan berakhir ke hati awk.
hargai saya.jika saya ada.dan masih ada.
sbb awk x kan jumpa.
orang seperti sy.yg mampu buat awk gembira.SEKIAN.

bukan boneka.

berkasih dgn kekasih yg tiada hati.
cuba menafikan situasi.
dan cuba menjadi pembohong situasi.
damn!!kau memang gud-gud.hot-hot heat gitu.
p/s:aku bukan boneka.

HIM-ONE LAST TIME.

Oh at least you could try
For this one last time
It could be alright
For this one last time.
p/s:utk yg tersayang.sila pulang.aku rindu.

photo xkan lari!

aku tidak akan bergerak.
umpama still photo.
cantik seni nya bg aku.
tp berbeza pandangan bg kau.
sbb gambar aku.
akan buat kau mengukir senyuman,
p/s:tiap2 hari syg.